Welkom op mijn blog.
Graag wil ik je laten zien waar ik mee bezig ben.
Mijn hobby's lopen nogal uiteen.
Van heerlijk bezig zijn met lapjes om te quilten,maar ook haken borduren en breien.
Uit gebreid koken en bakken zijn ook mijn favorieten, maar schieten er nogal eens bij in sinds mijn man eind juni 2013 een hersenbloeding heeft gehad.
vind het heel leuk dat je me een bezoekje komt brengen op mijn blog en vind het nog leuker om een berichtje te krijgen.







woensdag 22 juni 2011

Recept van vanille Whoopies

Er is gevraagd om het recept van de Whoopie.

Maar er staan dus 30 recepten in het boek.

Dus ik heb gekozen voor de vanille uitvoering die erg lekker was.


Vanilla whoopies

12 stuks

* 250 gr bloem

*1 theelepel bicarbonate of soda(sorry weet hier geen vertaling voor.

* mespuntje zout

* 175 boter zacht

* 150 gr suiker

*1 groot ei geklust

*2 theelepels vanille extract

*150 ml karnemelk


Oven voor verwarmen op 180 gr

Pie vorm of bakblik met bakpapier.

Zeef de bloem met de bicarbonate.

Doe de boter in een mengkom en klopt met een mixer deze luchtig

Doe de vanille extract en ei samen en dan de helft van het bloemmengels en karnemelk bij de boter en dan de rest van de bloem totdat alles gemengd is


Doe het beslag in de vormpjes van de pie bakplaat of maak met 2 lepels rondjes op een bakblik bedekt met bakpapier.

Bak de pies 10-12 minuten.

Kijk tegen het einde of ze gaar zijn door er licht een een vinger op de duwen en als hij terug veert zijn ze gaar anders nog iets langer bakken.

5 min laten afkoelen voor je ze van de plaat afhaal.

En dan op een taartrooster ze helemaal laten afkoelen.


Voor de vulling.

*115 gr melk chocolade in brokken

*115 gr ongezoute boter

*250 gr poedersuiker gezeefd

De chocolade aubain marie laten smelten

even laten afkoelen zo'n 20 min af en toe doorroeren.

De boterzacht kloppen en de in gedeelte de gezeefde poeder suiker erbij

en dan de gesmolten chocolade


Als laatste de creme op het platte gedeelte smeren en dan de andere helft erop.


Succes ermee en ben benieuwd naar het eindresultaat.

Groetjes Joan.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...